BLOG

Dizajn pakiranja proizvoda

#ambalaža #packaging #dizajn #pakiranje #proizvodi

Dizajn i ambalaža su izuzetno bitni u marketingu stoga što utječu na prezentaciju proizvoda na tržištu, a samim time i na njegovu kupnju. Dizajn ambalaže mora biti kupcu privlačan kako bi se diferencirao od konkurencije.

Dizajn i ambalaža su izuzetno bitni u marketingu stoga što utječu na prezentaciju proizvoda na tržištu, a samim time i na njegovu kupnju. Dizajn ambalaže mora biti kupcu privlačan kako bi se diferencirao od konkurencije.

Prije nego li krenemo s izradom novog dizajna ili redizajniramo postojeći proizvod uvijek postavljamo prvo pitanje: Tko je naša ciljana publika? Razumijevanje kupaca je izuzetno važno, jer su u konačnici oni ti koje će dizajn zbog nekih svojih karakteristika privući.

Sljedeće na što uvijek pazimo je da ambalaža prati identitet brenda. Što bi značilo da slijedi sve aspekte brenda, boju, tipografiju, stil fotografije...

Bitno je da je ambalaža funkcionalna i tu se volimo igrati dizajnom ambalaže: da je jednostavna, višekratna, inovativna, a da pritom pazimo i poštujemo nove trendove osobito vezane uz zaštitu okoliša.

Uz sve to potrebno je paziti na sve zakonske norme, označavanje, uputstva i ostale potrebne informacije koje se moraju nalaziti na ili u proizvodu i ambalaži.

Nakon izrade gotovog dizajna, a i u samom procesu izrade, radimo istraživanje i testiranje s ciljanom publikom. To nam pomaže da prilikom izrade izbjegnemo eventualne pogreške i poboljšamo postojeći dizajn. I na kraju slijedi proizvodnja izabranog dizajna ambalaže. Ovdje je bitno imati pouzdanog partnera koji ambalažu izrađuje.

Proces dizajna i ambalaže uključuje nekoliko koraka od inicijalnog upoznavanja s klijentom do konačne realizacije dizajna. Kako taj proces izgleda u našem studiju:

Prvi korak u procesu je temeljito upoznavanje s klijentom i njegovim proizvodom ili uslugom. Ovdje razgovaramo o ciljevima, očekivanjima, analiziramo postojeće stanje i potrebe.

Često prilikom prvih razgovora klijent točno ne zna što želi ili koje su promjene potrebne. Naš zadatak je preispitati i redefinirati priču klijenta, nudeći mu pritom rješenje, smjer, ideju koja se često razlikuje od početne.

Za nove proizvode, a i za postojeće, bitno je provesti analizu tržišta i konkurencije. Ona je bitna u razumijevanju gdje je proizvod na tržištu, koji su mu glavni konkurenti i što očekuju ciljani kupci?

Na temelju prikupljenih informacija, razvijamo nekoliko različitih prijedloga dizajna. To nam služi kao osnova za odabir smjera u kojem će se dizajn dalje razvijati.

Najvažniji i najdraži dio nam je Kreativna igraonica. Ovdje detaljno crtamo i vizualiziramo odabrani smjer, često to izgleda kao igra gdje dizajner eksperimentira s različitim vizualnim elementima, a cilj je stvoriti konzistentan i privlačan vizualni identitet brenda.

Kada klijent odobri "duh" brenda (Look&Feel), krećemo u detaljnu izradu dizajna za proizvode, ambalažu, oglašavanje, itd. Ovdje se razrađuju svi elementi koji će činiti konačnu prezentaciju brenda.

Posljednji korak je dizajniranje specifičnih serija ili pojedinih proizvoda. Ovaj korak može uključivati kreiranje različitih varijanti ambalaže, promotivnih materijala i slično, ovisno o potrebama tržišta i ciljevima kampanje.

Svaki od ovih koraka zahtijeva tijesnu suradnju između dizajnera i klijenta kako bi se osiguralo da konačni proizvod ne samo da ispunjava sve tehničke i estetske zahtjeve, već i da učinkovito komunicira brend i njegove vrijednosti ciljanoj publici.

Primjere nekih dizajna proizvoda i pakiranja pogledajte ovdje >>>