BLOG

Zašto vaša tvrtka treba knjigu standarda (Brand Book)

#knjigastandarda #brandbook #lookbook #branding #vizealniidentitet

Često nas pitaju što je to Brand book ili što zadrži i kako nastaje. Pa krenimo redom :)

Često nas pitaju što je to Brand book ili što zadrži i kako nastaje. Pa krenimo redom :)

Što je to knjiga standarda?

Knjiga standarda ili Brand Book predstavlja dokument koji sadrži detaljne smjernice o vizualnom identitetu i komunikaciji jedne tvrtke ili brenda. To nije samo dokument s logom tvrtke, već sveobuhvatni priručnik koji definira kako, kada i gdje se koriste svi elementi brenda – od logotipa, preko tipografije, boja, grafičkih elemenata, fotografija, pa sve do tona i stila komunikacije. Knjiga standarda omogućuje dosljednu primjenu identiteta u svim kanalima komunikacije, čime se gradi snažna i prepoznatljiva pozicija na tržištu.

Zašto je standardizacija identiteta važna?

Standardizacija identiteta ključna je za stvaranje jakog i prepoznatljivog brenda. Dosljedno korištenje vizualnih i komunikacijskih elemenata povećava prepoznatljivost tvrtke, što direktno utječe na povjerenje potrošača i njihovu percepciju vrijednosti. Neujednačena komunikacija može zbuniti publiku, smanjiti povjerenje i oslabiti tržišnu poziciju. Dobro implementirana knjiga standarda pomaže izbjeći ove probleme i osigurava snažnu percepciju i vjerodostojnost brenda.

Što sve mora sadržavati kvalitetna knjiga standarda?

Kvalitetna knjiga standarda uključuje nekoliko ključnih segmenata:

Vizualni identitet: Definiranje logotipa, njegovih varijanti (vertikalni, horizontalni, crno-bijeli), boja (primarne, sekundarne), tipografije (glavni font, sekundarni font) te detaljnih smjernica za njihovu upotrebu.

Smjernice za primjenu: Jasne upute o korištenju vizuala na različitim kanalima – od digitalnih formata poput web stranica i društvenih mreža, do tradicionalnih medija poput vizitki, kataloga ili plakata.

Primjeri dobre i loše prakse: Primjeri pravilnog i nepravilnog korištenja vizualnog identiteta kako bi se spriječile pogrešne interpretacije i odstupanja od standarda.

Ton komunikacije: Smjernice za komunikacijski stil brenda, uključujući opis tonaliteta, vrste izražavanja (formalno, neformalno, emocionalno), stil obraćanja klijentima, način pisanja i korištenje jezika u svim javnim porukama.

Kako nastaje knjiga standarda?

Izrada knjige standarda uključuje nekoliko ključnih koraka:

Istraživanje i analiza: Prikupljanje i analiza podataka o tržištu, konkurenciji, ciljnoj skupini i postojećim vizualnim elementima tvrtke.

Razvoj dizajna: Kreiranje i definiranje osnovnih elemenata vizualnog identiteta – od logotipa do odabira boja, tipografije i ostalih grafičkih elemenata.

Izrada smjernica: Kreiranje jasnih i detaljnih pravila za korištenje svakog elementa, uključujući primjere primjene.

Validacija i testiranje: Interna evaluacija i testiranje među zaposlenicima i odabranim skupinama korisnika kako bi se osigurala praktičnost i razumljivost knjige standarda.

Implementacija i edukacija: Edukacija zaposlenika i vanjskih suradnika o pravilima korištenja, što osigurava dosljednu primjenu.

Prednosti koje donosi jasno definirana knjiga standarda

Korištenje kvalitetne knjige standarda pruža tvrtkama značajne koristi:

Jačanje povjerenja i lojalnosti: Dosljednost u identitetu i komunikaciji povećava povjerenje potrošača, što izravno doprinosi njihovoj lojalnosti.

Povećanje učinkovitosti marketinga: Jasne smjernice pojednostavljuju donošenje odluka u svakodnevnom radu marketing timova te osiguravaju dosljednost bez stalnih provjera.

Jednostavnija suradnja s partnerima: Kada vanjski suradnici ili agencije imaju jasno definirane standarde, suradnja je efikasnija, brža i jeftinija jer su smanjeni nesporazumi.

Dugoročna financijska korist: Dosljedna primjena brenda pomaže u izgradnji snažne tržišne pozicije, što dugoročno pozitivno utječe na prihode i profitabilnost tvrtke.

Zaključak

Uvođenje knjige standarda nije trošak već strateška investicija. Ona osigurava dosljedan i prepoznatljiv nastup vaše tvrtke na tržištu, jača odnos s klijentima i partnerima te dugoročno povećava vrijednost brenda. Ako vaša tvrtka još nema knjigu standarda, sada je pravo vrijeme za početak njene izrade. Ne čekajte da vaše poslovanje postane žrtva nesigurne i neujednačene komunikacije – osigurajte uspješnu budućnost kroz jasno definirane standarde brendiranja.

Primjeri vizualnih identiteta >>>